snart ska man bli vuxen och ta körkort

I torsdags gick jag äntligen in på körskolan och bokade några lektioner. Har kört mycket med mina föräldrar med eftersom jag fyller år om mindre än tre månader är det dags att jag lär mig hur man verkligen ska köra. 
 
Och snart fyller jag 18. Tycker det känns så konstigt att man plötsligt är "vuxen" för jag känner mig inte som det. Att jag ska sitta själv i en bil om kankse ett halvår känns så knäppt. Hallå? Jag är ju ansvarslös och spattig! Fast samtidigt längtar jag så mycket. Att inte vara i ett difust gränslad längre utan att juridisktsett vara vuxen. Jag ska få tillgång till mitt arv t.ex. Och massor av andra halvroliga saker. Men jag tror inte det kommer bli särskilt stor skillnad. Inte förrän vi går ut gymnasiet. Och får ett riktigt liv. typ...
 
såg denna text på pinterest och tyckte att den var bra...

Kommentarer:

1 Saab08:

Tja, ses ngn gång? Du är bejbig som fan

2 Saab08:

Tja, ses ngn gång? Du är bejbig som fan

Kommentera här: