lite åsikter och en ny mössa

 
 
Tog dessa bilder supersnabbt igår innan jag cyklade iväg och tränade rugby. Älskar att ha mössa nu när det börjar bli himlans kallt. Fick hem denna och lite andra grejer i helgen från American Apparel. Som det också har varit en del skriverier om, framför allt i våras. Personligen tykcer jag om dem väldigt mycket. De står för väldigt många bra och viktiga saker i USA, de suportrar priderörelser och över allt i deras affärer står det saker som "gay OK" och de är öppet för att homosexuella ska få gifta sig. Dessutom tillverkas alla kläderna i USA och de som jobbar för AA gör det under bra förhållanden. 
 
Men visst håller jag med om att deras reklam är sexistisk, och det är skitdåligt. Det är inte en ursäkt att USA är på ett annant ställe är Sverige när det gäller jämställdhet men det är så det är tyvärr. 
 
American Apparel har modeller i alla former och uppsakatar "udda" utseende, t.ex. ett födelsemärke mm. De retusherar inte sina bilder alls heller, vilket jag anser är hur bra som helst. I kontrast till t.ex. lindex som tidigare i år hade Penelope Cruz son modell, när hon var gravid. Men det retusherades bort och pratades inte om. 
 
Och jag tycker att deras kläder är snygga så jag tänker fortsätta köpa dem!

Kommentarer:

1 hoyhoy :

Sen så att hälften av deras bilder på kvinnor ser ut som våldtäkter ^^
Fotostilen män vs kvinnor är intressant.
Tror hej blekk skrivit nått bra om american apparel

2 MATILDA:

fina bilder!

3 YoXx:

Hej,
Jag tänkte bara säga att jag tycker att du har ett fint leende.
Hittade din blogg genom Sandras brev-vän-växel-sak.
Tänkte skriva till dig men det var ett tag sedan så kollade din blogg istället.

Svar: åh tack. Maila mig!! :D är lite seg på att svara men ska skärpa mig, har haft datorkrångel också... :P men gör det ;)
Johanna Engman

Kommentera här: