en sån där dag när mänskligheten stör en mer än vanligt

 
Det var partidebatt på skolan idag med ungdomspartierna. Det var rätt intressant, vissa var verkligen duktiga och det var roligt att höra vad de hade att säga. Men oj, vad jag längtar tills valet är över. Känns som om mänskilgheten blir mer korkad allt eftersom valet närmar sig och jag är så trött på knäppa valmöten, demonstrationer och överdrifter i tidningarna. Att alla i detta land ska ta ställning men att ingen egentligen vågar säga något alls.
 
Och mitt i allt ska jag bilda mig en uppfattning och förstå vad som är rätt och fel och vad som är sant och vad som är lögn!
 
Sen var Polina och jag på lärarhögskolan i eftermiddags för att prata med ett gäng lärarstudenter om vad en bra lärare är. Det hela var oorganiserat och rätt kasst genomfört av vem som nu försökte organisera det hela, men vi hade kul och det var spännande att prata spontant inför helt okända männsikor.
 
Och så frågar de oss vad vi vill läsa och bli och hur ska vi kunna veta det, vi som inte ens vet hur mycket dricka vi klarar av på ferdagskvällarna?

Kommentarer:

1 Mimmi - flygvärdinna:

åh jag håller verkligen med dig angående valet, att alla ska tycka men egentligen vågar ingen stå upp för sina åsikter.

Ska bli skönt sen när nyheterna pratar om något annat än just valet.

Kommentera här: