då gifter vi oss med varandra

För många år sen stod vi i en park. Vi var kanske fyra eller fem år då. Jag minns att vi dansade runt tillsammans vid en fontän. Vi skrattade och snurrade runt, runt. När vi stannde vände och jag mig om till min mamma och frågade: "Kan tjejer gifta sig med varandra?" Hon svarade att det kan man. Du och jag tittade på varandra med naiva, glada ögon och så sa du: "Då gifter vi oss med varandra!" Och så fortsatte vi att dansa runt i parken och vara lyckliga.
 
Nu har nog våra planer förändrats lite. Men du är fortfarande en av de viktigaste människorna i mitt liv, och min älsta vän! <3 
 

Kommentarer:

1 Mathias&Rebecca:

Hehe vad sött, och vilka underbara bilder! :) Ha en underbar kväll! :)

Svar: Åh tack, detsamma! :)
Johanna Engman

2 Jossan:

Så fina bilder! :)

3 Louise:

Vad söt historia! Lite kul svar av din mamma dock för det har inte varit lagligt med samkönade äktenskap särskilt länge (sen 2009).

Svar: Jag vet, men hon ville väl inte påverka en 4 årings värderingar!
Johanna Engman

4 Marina:

Gud vad gulligt! :)

Kommentera här: